נראה שמארוול בשיא המשחק שלה לאחר הצלחתו האדירה של הנוקמים: סוף המשחק, הפיכתו לסרט הרווחי בהיסטוריה וחשיפת סדרות וסרטי השלב הרביעי של מארוול – שהציפיות אליו עצומות.
הסיבה ליציאה שלו היא עקב התפוצצות משא ומתן בין חברת סוני לאולפני מארוול, משא ומתן על חידו ההסכם שאיפשר לספיידרמן להופיע בסרטי סולו משלו, וגם בסרטים אחרים כמו הנוקמים: מלחמת האינסוף ביקום הקולנועי של מארוול.
תוכן עניינים
מה המשמעות של כך שספיידרמן יישאר מחוץ ליקום הקולנועי של מארוול?
המשמעות של העניין פשוטה מאוד. כעת, לאחר שסוני ומארוול לא חידשו את ההסכם, ספיידרמן לא יוכל להופיע ביקום הקולנועי של מארוול: לא בתוך סרטי סולו כמו ספיידרמן: השיבה הביתה, ולא בסרטי קרוסאובר (עם מספר דמויות מרכזיות) כמו הנוקמים.
מדובר במכה קשה מאוד ליקום הקולנועי של מארוול, שלמרות שעומד להציג שלל דמויות חדשות בשלב הרביעי, מאבד במצב הזה את אחת הדמויות הפופולריות ביותר שלו.
מה גרם להתפוצצות המשא ומתן?
לפי סדרת ציוצים של סוני, הגורם להתפוצצות המשא ומתן היה חוסר זמן של קווין פייגי, מנכ"ל אולפני מארוול, להתעסק בכמה זיכיונות בו זמנית. במיוחד עם התוספת של שירות הסטרימינג דיסני+ ואחרים.
סוני ציינו כי הם מאוכזבים, אך מכבדים את החלטתה של דיסני לא להמשיך ולהוביל את הפקת סרט הלייב אקשן הבא של ספיידרמן.
את סדרת הציוצים סגרו סוני במסירת תודה לקווין פייגי, על עבודתו הנהדרת והמאמץ שהשקיע בסרטי ספיידרמן השונים.
Much of today’s news about Spider-Man has mischaracterized recent discussions about Kevin Feige’s involvement in the franchise. We are disappointed, but respect Disney’s decision not to have him continue as a lead producer of our next live action Spider-Man film. (1/3)
— Sony Pictures (@SonyPictures) August 21, 2019
אך, האם זה באמת מה שגרם לפרישה?
מקורות רבים ואמינים דיווחו לאתר החדשות Deadline שעזיבתו של קווין פייגי והתפוצצות המשא המתן לא נעשתה עקב חוסר זמן של פייגי, אלא מסיבות כלכליות.
כיום, כחלק מההסכם מקבלים דיסני/אולפני מארוול כ־5% משלל הרווחים של הסרט בקופות, ובנוסף לכך מקבלים את הרווחים מהמרצ'נדייז של ספיידרמן. מארוול/דיסני לא היו מרוצים מן המצב. לכן, במשא ומתן לחידוש העסקה דרשו שתשונה העסקה לכך שהם יקבלו 50% מן הרווחים בקופות בתמורה לעזרתם של פייגי ואולפני מארוול בהצלחת הסרטים, שכן הסרט האחרון שהפיקו בעזרתם הפך לסרט המרוויח ביותר בכל הזמנים של סוני.
סוני לא הסכימה לקבל את הדרישה התוקפנית של דיסני. במידה וסוני הייתה מקבלת את הדרישה, פייגי ואולפני מארוול לא היו מפוצצים את המשך המשא והמתן, לפי מקורות שונים.
עם זאת, יש לקחת בחשבון את עמדתה של סוני שהייתה צריכה לוותר על מחצית מרווחי הזיכיון המצליח ביותר שלה, למרות שלדיסני כבר יש את רווחי המרצ'נדייז.
ובכל אופן, אין ספק שלמנכ"ל אולפני מארוול, קווין פייגי, ולצוות באולפני מארוול בהחלט יש כישרון עצום בתחום. סוני ניסו פעמיים להשיק את הזיכיון של ספיידרמן, בטרילוגיה הראשונה נתקלו בכישלון בסרט השלישי, בטרילוגיה השניה הסרט השני נתקל בכישלון. נראה שעם פייגי ואולפני מארוול שעומדים איתנים גם לאחר 20+ סרטים ביקום הקולנועי, הסיכויים להצלחה עולים משמעותיים.
קווין פייגי "הקוסם" – האם סוני יצליחו מבלי הקסם והכישרון שלו?
האם יש עוד תקווה שספיידרמן ישוב למארוול?
נראה שעדיין יש עוד תקווה. לפי מספר מקורות, מגעים עדיין מתנהלים בין שני החברות והתפוצצות המשא והמתן עד לא נחרצת לגמרי. ניתן רק לקוות כי החברות יתעשתו על עצמן, יגיעו לפשרה ויוכלו לתת לדמות הכל כך פופולרית להמשיך במסלול הנהדר שבנתה לעצמה ביקום הקולנועי של מארוול.
היקום הקולנועי של מארוול – האם יש לספיידרמן תקווה לחזור?
במקרה הנורא מכל, היכן ספיידרמן יוכל להתברג אצל סוני?
במקרה הגרוע ביותר, בו סוני ומארוול לא יגיעו להבנות וסוני יחליטו להמשיך לבדם בקו שונה עם ספיידרמן, תיאלץ חברת סוני להמציא קו עלילה חדש לגמרי שלא יערב דבר מהיקום הקולנועי של מארוול.
משמע, מערכת היחסים בין פיטר פארקר לטוני סטארק תימחק. כמו כן, יהיה לה אסור לאזכר את דמותו של טוני סטארק כלל.
למרות שחתם טום הולנד, השחקן המשחק את ספיידרמן, על חוזה לעוד 2 סרטי סולו על פי מקורות, אין בכך שום התחייבות שהם יהיו חלק מהיקום הקולנועי של מארוול. כעת, יכול להיות שסוני תשלב אותו איכשהו ביקום ה־SpiderVerse, או שמא תמשיך לבנות אותו ואת וונום יחד באותו יקום.
אין שום ספק שלספיידרמן אכן יש מקום להתברג. אך לאחר סוף הסרט המסקרן של ספיידרמן: רחוק מהבית, בסצנת אחר הכתוביות בה (ספוילרים): נחשפה זהותו הסודית של ספיידרמן, יהיה מאכזב מאוד לראות אותו נעלם כליל מן היקום הקולנועי של מארוול.
ספיידרמן: מימד העכביש – הצלחה כבירה של סוני בשיתוף עם מארוול